Algemene Voorwaarden voor Elegans

Dit zijn de algemene voorwaarden (hierna: “Algemene Voorwaarden”) van Elegans met maatschappelijke zetel te Grote Molenweg 135, 3020 Herent en ingeschreven in de K.B.O onder nummer BE0639355605. (Hierna: ‘’ verzorgingsinstituut ‘’ of “Elegans”).


  • Artikel 1 -  Algemeen
    • Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elke behandeling, aanbieding en transactie tussen verzorgingsinstituut Elegans en de klant, tenzij er door de partijen op een uitdrukkelijke en schriftelijke manier is afgeweken van deze algemene voorwaarden.


  • Artikel 2 - Verplichtingen van het verzorgingsinstituut
    • De medewerkers van verzorgingsinstituut Elegans staat ervoor in dat de behandelingen die worden uitgevoerd voldoen aan de eisen van goed en zorgvuldig vakmanschap. Hierbij wordt gebruikgemaakt van degelijke materialen en producten.
    • De medewerker van verzorgingsinstituut Elegans zal de klant op de hoogte stellen van de aard en de omvang van de behandeling, de te verwachte resultaten en eventuele risico’s van de behandeling.
    • De medewerker van verzorgingsinstituut Elegans zal de klant zoveel als redelijkerwijs mogelijk is informeren over de financiële gevolgen van de wijziging of aanvulling van de behandeling.
    • De medewerkers van verzorgingsinstituut Elegans voert geen behandelingen uit die buiten haar beroepscompetenties valt.
    • De medewerkers van verzorgingsinstituut Elegans zijn niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, ontstaan doordat de cliënt is uitgegaan van door de cliënt verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens.


  • Artikel 3 - Verplichtingen van de klant
    • De klant dient alle gegevens aan het verzorgingsinstituut te verstrekken, die redelijkerwijs noodzakelijk zijn voor het goed uitvoeren van de behandeling.
    • De klant dient vooraf aan het sluiten van de overeenkomst het verzorgingsinstituut op de hoogte te brengen van eventuele specifieke wensen.


  • Artikel 4 - Betaling
    • Het verzorgingsinstituut vermeldt de prijzen van de behandelingen zichtbaar op de website en in het salon.
    • De vermelde prijzen zijn inclusief btw.
    • Aanbiedingen zijn geldig gedurende de vermelde looptijd en/of voor zolang de voorraad strekt.
    • De klant dient direct na de behandeling de betaling van de behandeling en de aankoop van eventuele producten contant te voldoen. Onder contante betaling valt ook het bijschrijven van het verschuldigde bedrag op de rekening van het verzorgingsinstituut op het tijdstip van de aankoop via een erkende vorm van elektronisch betalen.
    • Alle op deze site getoonde prijzen zijn onder voorbehoud van wijzegingen en of fouten.
    • Al onze facturen zijn betaalbaar binnen 8 dagen na ontvangst ervan, behoudens indien de offerte een andere vervaldatum bepaalt. Indien wij een voorschot vragen zullen wij onze activiteiten pas aanvatten na ontvangst van het voorschot.
    • Voor iedere vertraging in de betaling is de Klant vanaf de vervaldag van de factuur van rechtswege en zonder voorafgaande ingebrekestelling een verwijlintrest verschuldigd van 1% per begonnen maand waarbij elke begonnen maand geldt als een volledige maand en zulks onverminderd eventuele schadevergoeding en kosten. Eveneens is van rechtswege en zonder voorafgaande ingebrekestelling een forfaitaire vergoeding verschuldigd ten belope van 10% van het factuurbedrag met een minimum van 250 euro als schadebeding, dit zonder voorafgaande ingebrekestelling en bovenop de hoofdsom, de verwijlinteresten, innings-, aanmanings-, vervolgingskosten en onkosten ten gevolge van tijdverlies en gerechtelijke of juridische kosten. Dit schadebeding doet geen afbreuk aan de verplichting de bedongen verwijlintresten te betalen.
    • Betwistingen dienen binnen de vijf werkdagen na verzending van de factuur per aangetekend schrijven aan ons kenbaar gemaakt te worden op straffe van onontvankelijkheid.


  • Artikel 5 - Afspraken / Annuleringsvoorwaarden
    • De klant dient bij verhindering de afspraak zo spoedig mogelijk te annuleren, maar in ieder geval 24 uur vooraf aan de afspraak.
    • Wanneer de klant de afspraak later dan 24 uur voor de afspraak annuleert, mag het verzorgingsinstituut 50 procent van de afgesproken behandeling bij de klant in rekening brengen. Bij no show is dat het volledige bedrag.
    • Indien de cliënt meer dan vijf minuten later dan de afgesproken tijd in de salon komt mogen we de verloren tijd inkorten op de behandeling en toch het gehele honorarium van de behandeling aan de cliënt door berekenen.
    • Wanneer de klant meer dan 15 minuten te laat komt, mag het verzorgingsinstituut de afspraak inkorten of zelfs annuleren en toch het volledige bedrag voor de afgesproken behandeling bij de klant in rekening brengen.
    • Verzorgingsinstituut Elegans moet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk twaalf uur voorafgaande aan de afspraak aan de cliënt melden.
    • In geval van overmacht hoeven beide partijen zich niet aan de verplichtingen in artikel 5 te houden. Overmacht bestaat onder andere uit ongeval, onvoorziene weersomstandigheden, onaangekondigde stakingen van openbaar vervoer….en dergelijke.


  • Artikel 6 - Garantievoorwaarden
    • Het verzorgingsinstituut biedt de klant 7 dagen garantie op de behandeling en/of producten
    • Na een behandeling kan de huid een reactie geven. De klant wordt hiervan op de hoogte gebracht tijdens de behandeling.
    • Deze garantie geldt niet, wanneer:
    • De klant andere producten heeft gebruikt, dan die door het verzorgingsinstituut zijn aanbevolen.
    • De klant de adviezen over de nazorg van de behandeling niet heeft opgevolgd.
    • De klant de producten niet volgens het advies van het verzorgingsinstituut heeft gebruikt.
    • De klant het advies om medische hulp te zoeken niet binnen vijf werkdagen heeft opgevolgd.
    • De klant de aanbevolen producten niet volgens de gebruiksaanwijzing heeft gebruikt.


  • Artikel 7 - Klachtenafhandeling
    • Heeft de klant een klacht over de behandeling of een product, dan dient deze zo spoedig mogelijk, maar minimaal binnen 5 werkdagen na ontdekking, schriftelijk per e-mail en via de telefoon gemeld te worden bij het verzorgingsinstituut.
    • Het verzorgingsinstituut moet binnen 5 werkdagen een passend antwoord geven op de klacht.
    • Is een klacht gegrond, dan zal het verzorgingsinstituut de behandeling opnieuw uitvoeren, zoals men overeengekomen is. Is dit volgens de klant zinloos, dan dient de klant dit schriftelijk kenbaar te maken.
    • Indien een klacht over de producten gegrond is zal Het verzorgingsinstituut het aankoopbedrag van de producten gedeeltelijk of helemaal vergoeden of vervangen.
    • Komen het verzorgingsinstituut en de klant niet tot overeenstemming, dan kan de klant de klacht voorleggen aan de wetgever of een mediator.
    • Vertrouwelijkheid en Privacy
    • De medewerker is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die de klant heeft medegedeeld tijdens de behandeling.
    • Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de klant is verteld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie.
    • De geheimhouding vervalt indien, op de grond van een wettelijke bepaling of een rechtelijke uitspraak van de medewerker verplicht de vertrouwelijke informatie aan derden te verstrekken.
    • Wij zijn de verantwoordelijke voor de verwerking van uw persoonsgegevens en verwerken deze conform de Algemene Verordening Gegevensbescherming;
    • Voor meer informatie over de verwerking van persoonsgegevens verwijzen we naar onze Privacy & Cookie Policy.


  • Artikel 8 - Vertrouwelijkheid en Privacy
    • De medewerker is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die de klant heeft medegedeeld tijdens de behandeling.
    • Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de klant is verteld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie.
    • De geheimhouding vervalt indien, op de grond van een wettelijke bepaling of een rechtelijke uitspraak van de medewerker verplicht de vertrouwelijke informatie aan derden te verstrekken.
    • Wij zijn de verantwoordelijke voor de verwerking van uw persoonsgegevens en verwerken deze conform de Algemene Verordening Gegevensbescherming;
    • Voor meer informatie over de verwerking van persoonsgegevens verwijzen we naar onze Privacy & Cookie Policy.


  • Artikel 9 - Beschadiging & diefstal
    • Wanneer de klant meubilair, apparatuur of producten in het verzorgingsinstituut beschadigt, dan heeft het verzorgingsinstituut het recht om een schadevergoeding van de klant te eisen.
    • Diefstal wordt door het verzorgingsinstituut altijd direct bij de politie gemeld.


  • Artikel 10 - Behoorlijkgedrag
    • De klant dient zich in het verzorgingsinstituut te gedragen volgens de algemeen aanvaardbare normen. Gelieve de rust van de andere klanten te respecteren. Uw gsm toestel op stil te zetten en geen onnodige gesprekken te voeren die de rust zouden kunnen verstoren.
    • Wanneer de klant ook na meerdere waarschuwingen ongehoord bedrag blijft vertonen, heeft het verzorgingsinstituut het recht om de klant zonder opgaaf van reden de toegang tot het verzorgingsinstituut te weigeren.


  • Artikel 11 - Recht
    • Op elke overeenkomst tussen Verzorgingsinstituut Elegans en de klant is het Belgische recht van toepassing. In het geval van uitleg van de inhoud en strekking van deze algemene voorwaarden is telkens de Nederlandse tekst bepalend. De versie die van toepassing is, is steeds de laatst gedeponeerde versie of de versie die van kracht was tijdens het tot stand komen van de overeenkomst.


De algemene voorwaarden zijn gepubliceerd op de website van Verzorgingsinstituut Elegans en zijn ook in de salon beschikbaar.


close

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x